El Village, un espai únic per a estar junts

El village, un espai de 8.850 m², compta amb sis habitatges de 135 m², espai de jocs, camp de futbol i jardins que envolten tot l'entorn, així com un restaurant on s'ofereix servei de menjars a les famílies allotjades i una sala polivalent on els voluntaris de Fundació PortAventura organitzaran el calendari d'activitats i tallers per a totes les famílies.

El village, que s’ha posat en marxa amb l’arribada de les primeres famílies aquest 22 d’octubre, té previst rebre unes de 200 famílies de tota Espanya que podran gaudir del programa anualment, una xifra que anirà augmentant amb el temps.

Un projecte social referent a Europa

El projecte se centra en menors d’entre 4 i 17 anys que pateixin (o hagin patit) malalties greus, recollides en el llistat que elabora el Ministeri de Sanitat. L’elecció de les famílies es realitza a través d’un comitè conformat per metges, assistents socials i altres experts de l’àmbit de la salut.

Les famílies gaudiran d’una estada de sis dies totalment gratuïta. El paquet, a més de l’allotjament en les viles, inclou l’accés als tres parcs de PortAventura World, les activitats exclusives dins del village.

Una xarxa d'aliats de primer nivell

Per a desenvolupar aquesta iniciativa, Fundació PortAventura es recolza en una xarxa de col·laboradors: empreses privades, altres fundacions i, principalment, hospitals. Hospitals maternoinfantils de referència a Espanya com l’Hospital Infantil Universitari Nen Jesús de Madrid, l’Hospital Sant Joan de Déu i l’Hospital Vall d’Hebron, juntament amb la Creu Roja, formen part del projecte.

“Estem encantats de poder col·laborar amb el projecte. La iniciativa PortAventura Dreams és clau perquè ens permet integrar activitats lúdiques com a part del procés de tractament, ajudant a incrementar la motivació dels nens i nenes en la part final del tractament. A més, la intenció és que aquesta setmana junts contribueixi a tornar a unir al nucli familiar en certa manera desestructurat a conseqüència d’una llarga estada a l’hospital ”, ha assenyalat César Gómez, Gerent de l’Hospital Nen Jesús de Madrid.

Així mateix, el projecte compta amb donants fundadors la contribució dels quals està fent possible la materialització de PortAventura Dreams: El Corte Inglés, Fundació Barça, Fundació Cruyff, Fundació ”la Caixa”, Fundació LaLiga; Fundació Probitas, LG, Mango i Mediapro. L’objectiu és que, en un futur, s’ampliï la xarxa de col·laboradors.

Fundación LaLiga a més participa en el projecte mitjançant un conveni de col·laboració per a desenvolupar diferents iniciatives que acostaran l’esport i l’oci a joves vulnerables en les instal·lacions del Village. “Estem molt il·lusionats amb aquest meravellós projecte que iniciem amb Fundació PortAventura en el qual unim esforços i sinergies per a la inclusió social” ha assenyalat Olga De la Fuente, Directora de la Fundació LaLiga.

El valor de l'oci dins de la teràpia de recuperació

El projecte, concebut com un espai lúdic i d’interacció, té com a objectiu generar un efecte positiu sobre la recuperació des d’un punt de vista psicològic, al mateix temps que permetrà nodrir nous moments d’unió familiar.

Per aquest motiu i, amb l’objectiu de confirmar científicament els beneficis de l’oci en la salut, l’Hospital Vall d’Hebron realitzarà un estudi psicològic pioner que tractarà de mesurar la repercussió d’una experiència lúdic-terapèutica, fora de l’entorn hospitalari, en el benestar emocional de menors malalts en el moment final del seu tractament i el dels seus familiars. L’estudi arrenca amb les arribada de les primera famílies al village.

“Existeixen poques recerques sobre la repercussió d’intervencions breus que combinin aspectes lúdics i terapèutics en el benestar de nens i nenes amb malalties greus i el de les seves famílies. Aquest estudi pilot ens permetrà mesurar aquests aspectes, ampliar el coneixement científic i definir noves estratègies d’actuació dirigides a millorar la qualitat de vida de pacients amb malalties cròniques i la dels seus familiars”, ha explicat el Dr. Josep Antoni Ramos Quiroga, Cap del Servei de Psiquiatria de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron.

COL·LABORADORS DREAMS

La col·laboració d’amics, fundacions, empreses i entitats, així com la teva, ens ajuden a desenvolupar el projecte Dreams Village per a continuar rebent a més famílies.