La Fundació

Som una fundació sense ànim de lucre que treballa per a aconseguir la integració en la societat de col·lectius en risc d'exclusió social, amb especial atenció als nens i joves.

La Fundació PortAventura és el resultat de més de 20 anys que PortAventura ha dedicat a la Responsabilitat Corporativa en els àmbits de recursos humans, medi ambient i suport a ONGs i hospitals.

En tot aquest temps, PortAventura ha apostat per integrar en la seva plantilla a treballadors amb discapacitat. A més, la seva preocupació pel medi ambient ha estat una constant, reflectida en l’impuls a la implantació de sistemes de gestió ambiental, al respecte per la biodiversitat, conservació del paisatge i l’aprofitament i gestió responsable dels recursos naturals.

PortAventura és una marca associada a l’alegria i a l’emoció, així que al llarg d’aquests anys ha dut a terme diverses iniciatives per a facilitar l’accés a l’oci a aquests col·lectius: el regal d’entrades per a ONGs, el suport a campanyes de donació de sang, la posada en marxa de serveis especials en les seves instal·lacions per a col·lectius específics o la visita dels personatges de PortAventura World a hospitals.

En 2011, PortAventura decideix fer un pas endavant en la seva política de Responsabilitat Corporativa i posa en marxa la Fundació PortAventura amb el ferm propòsit de consolidar les accions que ja realitzava en el seu àmbit d’influència i adoptar noves metes.

Aquesta iniciativa pretén, a altra d’ajudar a col·lectius en risc d’exclusió social, professionalitzar la gestió de les activitats que actualment es desenvolupen i dur a terme, mitjançant la fundació, diferents projectes en el seu àmbit d’influència territorial.

La Fundació PortAventura està també pensada per a tu. Per això, després d’haver compartit tantes emocions, volem que participis i t’involucris en els diferents passos d’aquesta experiència tan emocionant.

Junts sumem més!

QUÈ

FEM

La nostra finalitat és d’interès general i tenim com a objectiu contribuir al benestar de la societat i a la millora de la qualitat de vida de les persones en risc d’exclusió social, especialment nens i joves, actuant amb ells de manera directa o conjuntament amb les seves famílies, així com indirectament mitjançant el suport a altres fundacions o institucions.

Treballem, per tant, en dues línies clarament definides:

Integració de col·lectius en risc d'exclusió social

Donem suport a la plena integració de col·lectius en risc d'exclusió social, amb especial atenció als nens i joves actuant en el seu entorn familiar i social.

Ajudem altres fundacions a aconseguir els seus objectius

Ajudem altres fundacions a aconseguir els seus objectius mitjançant la promoció i el desenvolupament de programes dissenyats especialment per als seus col·lectius i d'acord amb les necessitats de cada grup.

El nostre pla d'activitats

Suport a la integració social

Donar suport a la integració social de les persones malaltes o discapacitades o que pertanyen a col·lectius en risc d'exclusió social i especialment la de nens i joves, mitjançant:

• La realització d'accions encaminades a sensibilitzar a la societat sobre aquests col·lectius.
  • La promoció de programes dirigits a millorar la qualitat de vida d'aquests col·lectius. La millora de l'eficiència de les fundacions identificades.
  • El desenvolupament d'un programa per a donar accessibilitat a l'oci als col·lectius menys afavorits mitjançant la donació d'entrades i cessió d'espais.

Acció social i voluntariat

Promoure l'acció social i la participació de voluntaris.

Protecció del medi ambient i el desenvolupament sostenible

Impulsar la sensibilització sobre temes mediambientals, especialment, de protecció del medi ambient i el desenvolupament sostenible. Promocionar les bones pràctiques ambientals.

Divulgació i formació

Promoure activitats de divulgació, formació i sensibilització de cadascun dels àmbits d'actuació de la fundació.

EQUIP

Administració
Sra. Ana Megia Flores

ACCIONS

Al llarg de tots aquests anys en la Fundació PortAventura anem realitzant accions solidàries puntuals a favor d’entitats, associacions i fundacions que amb la nostra ajuda poden fer un pas endavant. Això forma part dels nostres objectius!

PROJECTES

Fundació PortAventura té en marxa dos grans projectes: el Dreams Village i el projecte amb l’Hospital Sant Joan de Déu

COM ENS
FINANCIEM

Donació inicial

Donació inicial per part de Port Aventura Entertainment, S.A.O. de 60.000 € en efectiu d'acord amb el que s'estableix en l'article 331-5.1 de la llei 4/2008 del 24 d'abril del Llibre Tercer del Codi Civil de Catalunya.

Aportació anual

Aportació anual del 0,7% del benefici net de Port Aventura Entertainment, S.A.O. després de la seva auditoria de comptes.

Altres donacions

Altres donacions provinents d'altres fundacions, actes benèfics, donacions individuals i altres activitats.

COL·LABORADORS